Tuesday, 27 December 2011

"Mencari Cinta"

Kita kadang selalu saja asyik dengan melayani perasaan saban hari.. Seolah itu saja yang di minda tanpa memikirkan hal lebih penting dari soal hati.. Lemah kita dalam menghadapi hari mendatang dan berkejaran mencari cinta yang seolah difikirkan sudah hilang..

"Menanti sesuatu yg xpasti"

saat jauh dr dye,kte slalu jaga hati kte utk dye..
namun setelah sekian lama, kte mrasa lelah bharap,letih menanti sesuatu yg tdk pasti..kte mrasa dbri harapan kosong dan tak pernah dye beri jwapan..

..phubungan yg samar betul2 membuat jiwa kte sengsara..

:: teman hati ::

"Tanya pada Hati"

Selalu kita bertanya pada hati kita, mengapa masih ada air mata ini mengalir walau tika kita melepaskan cinta itu berlalu pergi dengan hati yang rela.. Dan kita memandang sayu pada bayang yang berlalu, dengan hati yang berat ~

"Buat Seseorang"

Buat seseorang yang kamu masih mencintai dan menaruh harapan, kamu pasti akan selalu mengingat setiap kejadian yang kamu lalui bersama dia, dan saat itu, mata kamu pasti berkaca. kerana saat bersama dia itu tidak biasa berulang selalu.. Dan kerana setiap saat berlalu bersama si dia adalah saat yang amat berharga..

"Memang Sakit"

Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih,apatah lagi kita dibuang begitu saja.. Tapi,itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang..

"Mengenangmu"

Dan kadang kita merintih sayu.. Mengenang kembali wajah bahagia yang pernah bertemu.. Mengapa masih ada rindu tika tiada lagi kembali waktu itu.. Dan masih lagi merasakan dalam yang amat pada kenangan yang mengusik jiwa.. Walau kita tahu, masa yang dulu takkan waktu berputar.. Mengapa masih ada bayang semalam tika wajah dia sudah tiada lagi di sisi?

"RINDU"

Jika rindu itu masih ada, padamkan saja kerana dirimu tidak selayaknya aku merindui.. Walau sekuat mana aku sembunyikan, masih jua datang akan rasa rindu yang tidak kenal erti siapa yang sewajarnya aku merindui.. Rinduilah aku pada satu wajah (bakal jodohku) dari merindui aku pada kamu (yang sudah bertemu jodoh) ~

"Pesan pada Hati"

Pesan pada hati, usah terlalu membenci akan satu wajah, kerana rindu pasti bertandang.. Pesan pada hati, jangan merindu pada kenangan, kerana pasti akan mengalir air mata kesedihan.. Pesan pada hati, jangan di kenang kenang akan cinta lalu, kerana akan ada kecewa yang hadir.

 

Thursday, 22 December 2011

"Lagu ni Untuk Kite Berdua"

*LARA LAGI*

Hanya sampai di sini sahaja
Kisah cinta kita berdua
Tiada daya selamanya
Terhenti di sini
Biar ku pujuk hati ini
Merawat rinduku sendiri
Setelah aku kau lukai
Sedangkan kau tahu
Kasih aku hanyalah untukmu
Tiada lain dalam diriku
Takkan berubah
walau dipisah laut biru
Cinta aku hanyalah untukmu
Tak pernah goyah, tak pernah jemu
Takkan terpadam dalam hatiku
Ia milikmu, percayalah
Mungkin sudah suratan kita
Terpisah sebegini saja
Pasti di satu hari nanti
Ku jejak bahgia
Kasih aku hanyalah untukmu
Tiada lain dalam diriku
Takkan berubah
walau dipisah laut biru
Cinta aku hanyalah untukmu
Tak pernah goyah, tak pernah jemu
Takkan terpadam dalam hatiku
Ia milikmu, percayalah
Mungkin sudah suratan kita
Terpisah sebegini saja
Pasti di satu hari nanti
Ku jejak bahgia

"Selamat Pengantin Baru" buat si dier yg kucintai....

hari ni merupakan hari bahagia buat dirimu.. 23/12/2011 bermula la khidupan baru buat dirimu sbg suami kepada dier... ak doakan ko bahagia dsampingnyer... ak harap lpas ni ak dpt lupekan ko selamenyer.. trime kasih tuk sgale2 nyer... sumenyer hnya tggl kenangan n xmmbawa erti ape2 pun buat diriku... harapan ku selame ini hancur &musnah..segale pengorbananku trhdap kamu hnyalah sia2...biarkan aku menangis..ak bleh hdup tnpa kamu dccku..insyaallah.. urm.. xtau da nk ckp ape lg.. hati da sebak..mkin pendam perasaan ni mkin sakit sgt ak telan...da la farah..lupekan la dier..die bukan milik ko lg...knpe ko nk pk lg tntg die sdgkan die sudah pun kawen dgn org lain..die da xpk lg tntg ko.ko xkesian ke kat diri ko farah..smpi ble ko terus jd cmni...ckup2la menangis farah..ko mesti kuat...aggpla da xde jdoh dgn die.. ko lupekanlah die... insyaallah klo de jdoh xkemane..skg ni ko tutup buku lame..n buka buku baru..truskan khidupan kamu tuk mse akn dtg... SELAMAT BERUSAHA!! :)

Sunyi tanpa "DIA" disisiku....

Hidup ak sunyi tanpe die...ak terlalu rindukan die...ak rindukan suara & wajah die..ak rindu gelak tawa die..ak rindu gurauan die.. ak rindu saat2 die brsame dgn ak... ak menungu die stiap saat,stiap mse & stiap hari bagai nk gler... blik kje je smpi rmh ak trus ke tingkap tgok parking kete die.. ak bygkan kete die ade kt ctu..ak tgk tingkp blik die dr jauh.. tutup & gelap..stiap mlm aku menangis igtkan die.. Adakah die igt kat ak kt sne????die xrindu kt ak ker?? ape yg die wt kt sne? knpe die xmsg n xkol aku..??? ak mgharap sgt die kol n msg ak... knp wt ak cmni..y?? ak brsedeh kt cni.. ko hepi kat sne.. xigt ak kt cni.... ESOK ko da nikah ngn pmpuan tu... ak doakan ko bahagia dgn pmpuan tu..ko jgela pmpuan tu baik2... jgn kecewakan hti pmpuan tu..cmne ko kecewakan hati aku selame ni... ak da xmampu nk wt ape2.. ape yg ak nk ko tau..ak sntiase igtkn ko...sentiase rindukan ko..sentiase sygkan ko..sentiase cintakan ko...hati ak penuh dgn ko...ape yg ak wt slme ni sumenye tuk ko...ak korbankan sume tuk ko..trmasuk ak korbankn cinta ak tuk ko... smpi mati pun ak xkan lupekan ko... LAST kte jumpe ari sbtu lalu... ko ckp da la.. nnt selase nk dtg blik kjap.. tup tup selase ko dtg pun xbgtau... ak tgu ko.. ak turun g kantin nmpk kete ko ade kt ofis..ko dtg lgsung xbgtau ak.. xpe aku tgu jgk..mne tau ko msg n kol ak...tgu punye tgu xde sbarang respon pon dr ko...ak blik tgahari ak pk ko akn cri ak balik...uper2nyer ko da balik kg...tgk kete ko da xde...hati ak time tu sedeh sgt..ak mgharap ko nk jumpe ak..sebaliknye tak..hancur hati ak... terase sebak ble pendam perasaan ni... Ak nk jumpe ko...ak rindu sgt... AHAD ni insyaallah ak g majlis persandingan ko...ak xtau nk hadap ngn sume org cmne... ak tkut sgt time tu ak nges ble tgk ko ngn die kawen ats pelamin..ak harap sgt ak kuat time tu.. biarlah org nk ckp or pndang kt ak cmne pun... erm... ntahla... ak harap ak strong sgt... xde jdoh antara kte brdua..nk wt cmne ak doakan ko bahagia disamping org trsyg... aminn..